Köpvillkor för privatkunder

FRAKT

Beställer du varor för mer än 499 kr vid samma tillfälle bjuder vi på frakten. Om du beställer för mindre än 499 kr kostar frakten 55 kr inom Sverige och det finns ingen minimibelopp för din order. Dina varor skickas med Posten till närmaste utlämningsställe och levereras normalt inom 2-3 arbetsdagar. Leveransen aviseras via SMS när det finns för avhämtning.

HÄMTA SJÄLV

Hämtar dina varor själv slipper du fraktkostnad. Hämtning är generellt möjlig helgfri må-fr kl 08:30-16:30. Ring gärna 08-410 367 80 innan för att vara på den säkra sidan. Upphämtning sker hos Be Good Grossisten på Gustafsbergsstigen 16, 611 67 i Nyköping (bredvid Swedol).

BETALNING

Vi erbjuder Klarna checkout där det ingår fyra typer av betalningssätt. Du kan välja att via faktura, kortbetalning, delbetalning eller internetbank. Mer om Klarnas villkor hittar ni i kassan eller på https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/200/sv_se/checkout.

RETURER

Som kund hos Be Good har ni alltid fria returer och ångerrätt inom 14 dagar när ni handlar online – och detta gäller från och med den dag som ni har mottagit ordern. Varan som returneras måste vara i obrukat och oförändrat skick. Er retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om man till exempel betalade med betalkort, sätts samma summa tillbaka på betalkortet som användes vid köptillfället när returen mottagits och blivit behandlad. Vid köp mot faktura justeras fakturasaldot när returen mottagits och blivit behandlad.

Kom ihåg att alltid bifoga medskickad följesedel vid retur. Önskar man att byta vara gör man så att man lägger en ny beställning på hemsidan, samtidigt som den felaktiga ordern returneras.

Kontakta kundtjänst på 08-410 367 80 eller [email protected] för att erhålla retursedel.

REKLAMATION

Om ni mot förmodan skulle upptäcka något felaktigt med en vara vid leverans, kontaktas kundtjänst snarast möjligast för reklamation. För att skapa en snabbare hantering av ert ärende ber vi er därför att bifoga ordernumret reklamationen gäller, en bild på den felaktiga/skadade varan, era kontaktuppgifter samt en beskrivning som förklarar vad som har skett eller vad ni är missnöjd med.

Om skador på emballaget upptäcks vid uthämtning skall detta reklameras omgående till postens ombud på plats, som i sin tur får returnera paketet tillbaka till oss. Kontakta även kundtjänst på mail eller telefon och berätta vad som har hänt och vilken order det gäller.

Vid frågor kontakta vår support [email protected].